Egy márka kiépítése ezernyi lépcsőfokból áll. Ám akadnak olyan specifikus területek, ahol a hagyományosnak mondható marketinges eszközökön kívül egyéb elemek is hozzájárulhatnak a sikerhez. Erre kétségtelenül a legjobb példa a munkaruha, ami első ránézésre kötelezettségnek tűnik, ám jóval több rejlik benne ennél.
Lehet a munkaruha az arculat része?
Igen, mégpedig szerves, elengedhetetlen és kikerülhetetlen része. Az a fajta gondolkodás, miszerint a munkaruházat lényege kizárólag a törvényi szabályozáshoz igazodás jócskán elavult. Természetes, hogy az ágazatban érvényben lévő előírások nem kikerülhetőek, de ez nem is volna jó irány, lévén a kötelezettségek betartatásának célja a dolgozók épségének megőrzése. Ami egyértelműen a munkáltatók érdeke is egyben. Viszont sokakban a szabályok követése valamiféle unalommal, szürkeséggel, sablonossággal egyenlő. Erre a legjobb cáfolat az élelmiszeripari munkaruha. Elegendő csak egyetlen szempillantást vetni a kollekciókra. A maximális praktikusság épp úgy nem szenvedhet csorbát, mint a szemet kényeztető látvány, vagy éppen a maradéktalan kényelem.
Visszatérve a brand építésére: a vendéglátásban az eladott termékek milyensége nagyon fontos. Ugyanakkor mégsem ildomos elfeledkezni arról, hogy sokkalta inkább a szolgáltatás egésze az, ami rengeteget nyom a latba. Éttermek esetében például nem elegendőek a finom, ízlésesen tálalt fogások a sikerhez. A felszolgálás, a helyiség megjelenése, a kint-bent tapasztalható hangulat egyaránt mérvadóak és akkor még nem is soroltuk fel az összes lényeges részletet. Ebben az egészben kapnak teret a ruhák, amik egységes, divatos külsővel azonnal felhívják magukra és viselőikre a figyelmet.
Nem véletlen, hogy a ruházat kérdésével sokan marketinges szemlélettel foglalkoznak. Míg másutt az adott cég online megjelenése például az, ami sokat nyom a latba, kezdve a szövegekkel, folytatva a honlappal, zárva a kommunikációs felületekkel, addig az offline térben, mondjuk egy vendéglátó ipari egységnél a munkaruha jellemvonásai pont ugyanannyira beszédesek, mint adott esetben egy honlap képi tartalma. Túl a marketingen ráadásként nem szőnyeg alá söpörhető tény, hogy a dolgozók jó közérzete mindennél fontosabb, aminek a kényelmes viselet a megingathatatlan alapja.
Mennyire bonyolult feladat megszervezni a tisztíttatást?
Az Elis közbenjárásával semennyire sem! Márpedig a hiánytalan higiénia manapság minden területen lényeges, az élelmiszeripar ágazataiban ez különösen hangsúlyos. Tehát egyrészt a mindennapi patyolattiszta állapot nem olyasféle elvárás, ami jó, ha teljesül, hanem alap elvárás. Másrészt a foltmaradványoktól mentes ruházat minden dolgozónak jár. Mindennek kivitelezése segítségünkkel nem jelenthet problémát, miközben a nem mindennapi, a cég arculatához teljes mértékben passzoló, látványos megjelenés is biztosított.