Online vásárlás

Az Allegro Group és a Medián közös felmérése szerint a vásárlás virtuális volta, a bizalmatlanság a termék minőségével kapcsolatban, valamint a személyes adatok esetleg nem megfelelő kezelése tartja vissza leginkább a hazai internetezőket az online vásárlástól. A Grando.hu online pláza szakértői szerint azonban az online vásárlás nem csak kényelmes, de biztonságos is, és a felhasználók által megfogalmazott problémák jelentős része kiküszöbölhető, ha tudatosan élnek az internetes vásárlás lehetőségével, és megismerik a kereskedőket, illetve saját jogaikat.

A kutatás eredményei szerint az online vásárlástól visszatartó legfontosabb tényezők:

·    A bizalom hiánya: A hazai internetezők 39 százaléka attól tart, hogy egyáltalán nem kapja meg a megrendelt terméket, vagy nem olyan minőségben, mint azt elvárja – derül ki a magyar felhasználók netes vásárlási szokásaira vonatkozó felmérésből. Továbbá 34 százalék azok aránya, akik nem bíznak az online eladókban. A kutatás során továbbá a megkérdezettek 44 százaléka említette, hogy nem bízik a weben vásárolható árucikkek minőségében.
·    Személyes kontaktus hiánya: A hazai internetezők 55 százaléka az ügylet virtuális jellege miatt utasítja el az online vásárlást, vagyis azért, mert nem lehet kézbe venni a termékeket, 31 százalékuk pedig bevallottan igényli a személyes kontaktust.
·    Adatbiztonság: A visszatartó okok között a harmadik helyen a személyes adatok kezelésével kapcsolatos aggodalmak állnak, ezt a Medián felmérése során az internetezők 39 százaléka említette visszatartó erőként.
·    Online fizetés: A megkérdezettek 30 százaléka egyelőre bizalmatlan a kártyás vásárlással szemben, és attól, fél, hogy visszaélhetnek a fizetéshez megadott kártyaszámával, 22 százalékuk pedig nem rendelkezik erre alkalmas bankkártyával. A legtöbben továbbra is az áru kézhezvételekor, utánvéttel történő fizetést részesítik előnyben: a kutatást megelőző 12 hónapban az online vásárlók 73 százaléka fizetett így.

Megfontoltan kattintsunk!

A Grando.hu online pláza szakértői szerint az online vásárlás nem csak kényelmes, de biztonságos is, főleg ha előtte a felhasználók tájékozódnak a kereskedőkről, illetve ismerik jogaikat, lehetőségeiket.

„Az online pláza ugyan csak közvetítői szerepet játszik a kereskedők és a felhasználók között, de a partnereknek ugyanúgy meg kell adniuk többek között a cég nevét, székhelyét, elérhetőségeit, a nyilvántartásba vevő bíróság, vagy hatóság nevét, a nyilvántartási számát, adószámát, mint egy hagyományos üzlet esetében. Így a felhasználók előzetesen tájékozódhatnak a kereskedőkről, és tudatosabban vásárolhatnak” – mondta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója.

A világhálón vásárolt termékek esetében a magánszemélyeket elállási jog illeti meg, mely a termék átvételétől számított 8 munkanapon belül gyakorolható. Amennyiben a termékre – jogszabályban meghatározott kivételek miatt – nem gyakorolható az elállási jog, azt a kereskedő a terméklapon köteles feltüntetni. A vásárlással kapcsolatos fogyasztói jogokat pedig a felhasználók közvetlenül az online pláza kereskedőinél érvényesíthetik.

Az online vásárlás során a felhasználók választhatnak a futárszolgálatnál átvételkor készpénzben történő fizetéstől a Posta Ponton bankkártyával történő fizetésen át egészen az online bankkártyás fizetésig. Ez utóbbi esetben a pénzügyi tranzakciók bonyolításához kizárólag biztonságos webhelyről, titkosított módon célszerű elküldeni a szükséges adatokat! Az online megrendelt termékeket a felhasználók akár személyesen is átvehetik az országszerte megtalálható 2625 Posta Pont valamelyikében.

Amennyiben az online vásárlás regisztrációhoz kötött, úgy a szolgáltatás üzemeltetője köteles a személyes adatokat bizalmasan kezelni, és minden tőle telhető olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést megtenni, mely garantálja az adatok biztonságát.

Előnyben az előnyök

A Medián felmérése ugyanakkor arra is rávilágított, hogy az előnyök mérlegelése összességében nagyobb szerepet játszik abban, hogy valaki részt vesz-e az online kereskedésben, mint az esetleges hátrányoké. Azok, akik már vásároltak online, és azok, akik valószínűsítik, hogy fognak így vásárolni, csaknem kétszer annyi előnyt tudtak felsorolni, mint a vásárlástól tartózkodó csoportok.

A felmérés szerint továbbá összességében nőtt az online vásárlás potenciális tábora, és az esetleges aggodalmak ellenére az internetezők 16 százaléka mondta biztosra, és további 19 százalékuk valószínűsítette, hogy a következő egy évben (is) fog online vásárolni.

Forrás

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>