Március 1-jén indul el a debreceni 2-es villamos

Jövő március 1-jén indul meg a menetrendszerű forgalom a debreceni 2-es villamosvonalon – jelentette be Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester csütörtökön , az új járművek típusengedélyének átvételekor.

A politikus elmondta, a spanyol CAF villamosok hiba nélkül teljesítették az engedély kiadásához szükséges 10 ezer kilométeres próbafutásokat. A villamospálya december 20-ára elkészül, január 20-áig befejeződik a műszaki átadás, és márciusban megindulhat rajta a forgalom.
Az első villamos májusban érkezett Debrecenbe, a próbafutásokkal pedig októberben végeztek. Eddig kilenc villamost szállított le a gyártó a megrendelt 18-ból, az év végéig még három érkezik – idézte fel a polgármester, hozzátéve, hogy márciusra még nem lesz ugyan minden villamos Debrecenben, de a menetrendszerű forgalmat már biztosítani tudják majd.
Kósa Lajos beszélt arról is, hogy a járművek típusengedélye azt jelenti, hogy a magyarországi hatósági szabályoknak ez a típus mindenben megfelel, már csak a járművek egyedi engedélyeit kell beszerezni a forgalomba állításukhoz.
Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke elmondta, 18 azonos típusú csuklós jármű beszerzéséhez adták meg az előzetes elvi típusengedélyt a gyártónak. Az új, egyterű villamosok alacsonypadlósak, mindegyik 32,5 méter hosszú és 2,65 méter széles, légkondicionált, kétirányú, és 221 utas szállítására alkalmas.
Az eljárás eredményeként Debrecen az új járművek mellett technológiai berendezéseket, tartalék alkatrészeket, a járművezetők és a műszaki szakemberek oktatását, valamint hároméves teljes körű járműkarbantartást kap a CAF-tól.
Győri Gyula elmondta még, hogy az engedélyeztetéskor nem volt szükség hiánypótlásra, a villamosoknál nem merült fel műszaki hiba, így a lehető legrövidebb időn belül lezárult a folyamat.
Nagy Attila, a DKV Zrt. ügyvezetője hangsúlyozta, a cégnek mint üzemeltetőnek kell az üzembe helyezési engedélyeket megszereznie és a járműveket nyilvántartásba vetetnie.
A flotta ára nettó 38 millió euró (11,4 milliárd forint), ebből 77,1 százalék EU-s, 13,6 százalék kormányzati támogatás és 9,3 százalék önrész.
A spanyol gyártó illetékesei és a városvezetők a típusengedély átvétele után részt vettek az új villamos első teljes próbaútján az új pályán.

Forrás

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>