Jenson Button

A 2014-es autókat a kevesebb leszorítóerő és a nagyobb nyomaték miatt nehezebb lesz majd vezetni, mint a jelenlegieket, véli Jenson Button. A korábbi világbajnok úgy gondolja, hogy a változtatások hatására a pilóták több hibát vétenek majd, így a futamok is izgalmasabbak lehetnek.

Jövőre alaposan megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai, a 2013-ban még használatban lévő V8-as szívómotorokat ugyanis V6-os turbófeltöltős erőforrások váltják majd, melyek a jelenleginél jóval erősebb energia-visszanyerő rendszerrel lesznek felszerelve. Sok szakember szerint ezek az erőforrások az alacsonyabb fordulatszám ellenére is hasonló teljesítményre lesznek képesek, mint a jelenlegiek, hiszen nagyobb lesz a forgatónyomatékuk. Jenson Button úgy gondolja, hogy a változtatásoknak köszönhetően a pilótáknak jóval nehezebb dolguk lesz, hiszen komolyabb erőfeszítésekre lesz szükség az autók úton tartásához. A McLaren brit klasszisa természetesen már kipróbálhatta a 2014-es versenygépet csapata szimulátorában, állítása szerint azonban az csak a januári tesztek után derül ki, hogy mennyivel lesz nehezebb dolguk a versenyzőknek.

„Jövőre minden az új motorok megértéséről szól majd, és arról, hogy miként tudjuk kihasználni azok erejét, ami véleményem szerint nem lesz egyszerű. Természetesen rengeteget dolgozunk a szimulátorban, azt azonban nem hinném, hogy eddig bármelyikünknek is volt már dolga ilyen mértékű nyomatékkal. Én például tizennégy éve versenyem a Forma-1-ben, de soha sem volt alattam olyan autó, ami ekkora nyomatékkal rendelkezett volna, szóval ez számomra is egy új tapasztalat lesz. Persze a valóságban valamivel könnyebb lesz a dolgunk, mint a szimulátorban” – nyilatkozta Button az ESPN egyik riporterének.

„A túlkormányzottságot nehezen lehet érzékelni a szimulátorban; az ilyesmit általában a hátsóddal érzed meg, a versenyautóban ülve. A nagysebességű kanyarokban elveszed a lábad a gázról, az erőből pedig nem veszítesz. Ebben a helyzetben csak várunk. Teljesen más lesz, mint most, amikor magas a leszorítóerő, és kicsi a nyomaték.  Ha most alulkormányzott az autód, egy kicsit szélesre veszed a kanyart, de a 2014-es autóval az olyan fordulókban, mint a barcelonai hármas kanyar nem csupán szélesen fordulsz, hanem azonnal el is veszíted a kocsi hátulját a hihetetlen forgatónyomaték miatt. Ez nem egyensúlyi probléma, egyszerűen akkora nyomatokkal rendelkezel, mint soha korábban” – tette hozzá a mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzője.

 „Azt nem hinném, hogy számunkra izgalmasabb lesz a versenyzés, mert folyamatosan a tapadással küzdünk majd. Abban az esetben, ha egy gyors autót kapsz, akkor nem lesz kevésbé izgalmas, mert folyamatosan az élen harcolhatsz, az időmérős körökön pedig szintén nem lesz különösebb változás, kivéve, ha megszerzed a rajtelsőséget. Ami magát a versenyt illeti, az mindig izgalmas, jövőre azonban szorosabb lehet a küzdelem, ennek megfelelően pedig a nézők több harcot láthatnak majd. Az autók kevesebb leszorítóerővel rendelkeznek majd, a gumik keményebbek lesznek, a nyomaték pedig növekszik, így, ha szorosabb lesz a küzdelem, mint mondjuk a GP2-ben, akkor sokkal könnyebb lesz majd hibázni!” – mondta a versenyek izgalmaival kapcsolatban.

Forrás

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Egy hozzászólás “Jenson Button

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>