Együnk több diót!

A connecticuti Yale-Griffin Prevenciós Kutatóközpont munkatársai kimutatták, hogy a dió hozzáadása az étrendhez magas kockázatú emberek esetében védelmet nyújthat a diabétesz és a szívbetegség ellen.

A Journal of the American College of Nutrition szakfolyóiratban publikált kutatáshoz 46 harminc és hetvenöt év közötti felnőttet kértek fel, akik 25 pontnál magasabb testtömeg-indexszel (BMI), és férfiak esetében 100 cm-nél, nők esetében 87,5 cm-nél nagyobb derékbőséggel rendelkeztek. A résztvevők nemdohányzók, és mindegyikükre jellemző a diabéteszt és a szívbetegséget megelőző metabolikus szindróma legalább egy kockázati tényezője.

Az alanyokat véletlenszerűen két csoportra osztották: az egyik kétszer nyolc hetes tetszés szerinti dióval gazdagított, illetve tetszés szerinti dió nélküli étrendet követett. A diótartalmú étrendet követők naponta 56 gramm hámozott, pirítatlan diót fogyasztottak rágcsálnivalóként vagy valamilyen más ételhez.

Az eredmények azt mutatták, hogy a napi 56 gramm dió fogyasztása javítja a kóros mennyiségű hasi zsírral rendelkező emberek endoteliális működését. A dió hozzáadása az étrendhez nem vezetett hízáshoz.

„Tudjuk, hogy az étrend javítása általában nehéz, egyetlen élelmiszer hozzáadása azonban könnyű” – magyarázta Dr. David Katz, a kutatócsoport vezetője. „Elméletünk szerint ha egy magas tápértékű, laktató élelmiszert, például diót adunk az étrendhez, az kétszeresen előnyös hatással jár: a nagy tápanyagtartalom hozzáadása, és az alacsonyabb tápanyagtartalmú élelmiszerek eltávolítása.”

 

Forrás: http://news.noinetcafe.hu/index.php/aktualis-also/nnc-egeszseg-rss/12541-szivbetegseg-ellen-egyuenk-toebb-diot-2

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>